Overslaan en naar de inhoud gaan

Amstel bier maakt het goed bij de vrouwen

Amstel begrijpt als geen ander hoe mannen in elkaar zitten. Dat is nogal een claim, want wie begrijpt mannen beter dan...vrouwen?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

begrijpt als geen ander hoe mannen in elkaar zitten. Dat is nogal een claim, want wie begrijpt mannen beter dan...vrouwen?

related partner content for mobile comes here

De laatste groep voelde zich door de mannelijke 'zo zijn wij nu eenmaal' ondertoon in de biercommercials dan ook ietwat achtergesteld. De -commercial bijvoorbeeld kon rekenen op een aantal pittige artikelen en discussies in de media, waaronder op dit .

Want of ze nu wel of niet op zaterdag met kratjes sjouwen; vrouwen willen altijd serieus behandeld worden, ook als het om humor gaat...

'Het was niet de bedoeling', aldus Serge Steijn, Strategie Director bij verantwoordelijk reclamebureau : 'We willen in de uitingen de verschillen tussen mannen en vrouwen naar voren brengen. "Zo zijn mannen", zeg maar. En bij de ene commercial zijn de kantjes wel iets scherper dan bij de andere. Maar het is niet onze intentie om te provoceren. We willen juist een ironische knipoog geven.'

Amstel haalt in de nieuwste commercial dus 'bakzeil', op de vertrouwde ludieke Amstel-wijze, uiteraard.

Mannen betuigen spijt voor het feit dat ze niet zo romantisch aangelegd zijn en geven aansprekende voorbeelden: zo plonst een man een romantisch bad in, waarbij een vloedgolf over z'n vrouw en de waxinelichtjes gaat.

In een andere scene denk je dat een man een huwelijksaanzoek doet, maar zoekt hij eigenlijk een bosje om te wateren. Tenslotte zingen de mannen tezamen met Jan Vayne de subtiele tekst 'If you don't know me by now...'

Ik vind 'm erg leuk. Amstel geeft een slimme draai aan de commotie rond de stereotiepen in de spotjes, op een manier die zowel mannen als vrouwen aanspreekt. 'Zo zijn mannen, en we willen het goed maken naar de vrouwen'.
Het biermerk begint zowaar ook vrouwen een beetje te begrijpen...

Krijgt dit nog een vervolg? Steijn: 'De commercial moet op zichzelf kunnen staan, maar het is niet uitgesloten dat we er meer mee gaan doen.'

Doom&Dickson heeft vandaag de commercial op gezet, dus deze is vanaf morgen te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in