Gebruik van product placement groeit
De groei zet dit jaar door, zij het iets langzamer; PQ Media voorspelt een groei van 30 procent in 2007, naar 4,38 miljard dollar.
De groei van het niet-betaalde deel van product placement, de zogenaamde barterdeals, zal ook iets minder worden in 2007. Volgens het onderzoek bedraagt de stijging in dit onderdeel 12,5 procent in 2007 (4,95 miljard dollar). De waarde lag in 2006 op 4,4 miljard.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
In Europa wordt de groei van product placement onder meer gestimuleerd door minder strenge regelgeving, ondermeer in Groot Brittannië, Spanje en Italië.
Maar de Verenigde Staten blijft komend jaar de ‘natie van product placement’; meer dan 66 procent van alle bestedingen komen hiervandaan. Daarna komen landen als Brazilië, Mexico, Australië en Japan.Product placement groeit het snelst in China, in 2007 zullen de bestedingen daar groeien met 34,5 procent. Andere stijgers zijn Italië, India en Canada, maar ook de VS groeit stevig door.
Televisie is nog steeds het grootste medium voor product placement en telt voor driekwart van de hele business. Product placement groeit hier met 34 procent in 2007, vooral omdat marketeers geloven dat ze met product placement toch tv-kijkers kunnen blijven bereiken, ondanks de komst van de DVR.
De bestedingen aan product placements in bioscoopfilms lagen in 2006 op 885.1 miljoen dollar en zullen in 2007 met 20 procent groeien.
Andere kanalen voor product placement, zoals videogames en internet, zijn minder in trek; ze incasseren slechts 2 procent van de totale bestedingen. Toch zullen volgens de onderzoekers de bestedingen in deze kanalen het komende jaar ook met 30 procent groeien.
Bron: PQ Media Global Product Placement Forecast Series 2006-2010: Country-by-Country Analysis.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid