Overslaan en naar de inhoud gaan

'Biologische producten geen vanzelfsprekendheid'

Nederlanders eten onregelmatig biologische producten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Slechts 31 procent van de Nederlanders eet regelmatig biologische producten en 43 procent is best bereid om iets meer te betalen voor verse en biologische producten, zo blijkt uit onderzoek van MarketResponse.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat 54 procent van de Nederlandse consumenten onregelmatig producten eet die biologisch zijn geteeld.

52 procent van de consumenten heeft 'geen probleem met het huidige aanbod van verse producten in de supermarkt'. 26 procent van de Nederlandse consumenten geeft aan dat de kwaliteit van verse producten in de huidige supermarkten te wensen overlaat. Van de ondervraagden zegt 35 procent behoefte te hebben aan een supermarktketen met verantwoord en vers voedsel.

MarketResponse noemt het opvallend dat 45 procent van de Nederlandse consumenten niet weet waar de verse producten uit de supermarkt vandaan komen. 46 procent van de consumenten is het oneens met de stelling 'Ik eet liever verse producten die uit mijn eigen streek afkomstig zijn dan verse producten uit het buitenland'. Terwijl 39 procent het met deze stelling eens is.

Deze onderzoeksresultaten zijn vandaag gepubliceerd, in de week dat met een actie begint waarbij klanten de komende twee weken vijftien procent korting krijgen op biologische producten van het eigen merk, zo is te lezen in het Algemeen Dagblad.

Albert Heijn verspreidt deze week vijf miljoen zogenaamde , gemaakt van verantwoord materiaal.

De AH- winkels hebben tijdens de 'biologische weken' een groen jasje.
AH wil met de actie zoveel mogelijk klanten kennis laten maken met het biologische assortiment.

In het maartnummer van Tijdschrift voor Marketing staat een artikel over bio-producten waaruit blijkt dat Albert Heijn weliswaar de grootste aanbieder is van biologische producten als het om supermarkten gaat, maar het totaal aanbod steekt schril af tegen de de ons omringende landen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in