'Biologische producten geen vanzelfsprekendheid'


Slechts 31 procent van de Nederlanders eet regelmatig biologische producten en 43 procent is best bereid om iets meer te betalen voor verse en biologische producten, zo blijkt uit onderzoek van MarketResponse.
Uit het onderzoek blijkt dat 54 procent van de Nederlandse consumenten onregelmatig producten eet die biologisch zijn geteeld.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS52 procent van de consumenten heeft 'geen probleem met het huidige aanbod van verse producten in de supermarkt'. 26 procent van de Nederlandse consumenten geeft aan dat de kwaliteit van verse producten in de huidige supermarkten te wensen overlaat. Van de ondervraagden zegt 35 procent behoefte te hebben aan een supermarktketen met verantwoord en vers voedsel.
MarketResponse noemt het opvallend dat 45 procent van de Nederlandse consumenten niet weet waar de verse producten uit de supermarkt vandaan komen. 46 procent van de consumenten is het oneens met de stelling 'Ik eet liever verse producten die uit mijn eigen streek afkomstig zijn dan verse producten uit het buitenland'. Terwijl 39 procent het met deze stelling eens is.
Deze onderzoeksresultaten zijn vandaag gepubliceerd, in de week dat Albert Heijn met een actie begint waarbij klanten de komende twee weken vijftien procent korting krijgen op biologische producten van het eigen merk, zo is te lezen in het Algemeen Dagblad.
Albert Heijn verspreidt deze week vijf miljoen zogenaamde 'biologische tassen', gemaakt van verantwoord materiaal.
De AH- winkels hebben tijdens de 'biologische weken' een groen jasje.
AH wil met de actie zoveel mogelijk klanten kennis laten maken met het biologische assortiment.
In het maartnummer van Tijdschrift voor Marketing staat een artikel over bio-producten waaruit blijkt dat Albert Heijn weliswaar de grootste aanbieder is van biologische producten als het om supermarkten gaat, maar het totaal aanbod steekt schril af tegen de de ons omringende landen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid