Buzz verleidt tot reclamekijken
Is de 30-seconden commercial op sterven na dood? Volgens de pessimisten wel. Toch worden er nog regelmatig commercials gemaakt die het tegendeel bewijzen. Commercials waar over gesproken wordt.
Een goed voorbeeld daarvan is een recente Amerikaanse tv-campagne voor Apple. In een van de commercials stellen twee mannen zich aan elkaar voor. De een, een wat ouder boekhouderachtig type, is ‘een PC’ en de ander, een jonge man in in t-shirt en jeans, stelt zich voor als ‘een Mac’.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaVervolgens ontspint zich een amusant gesprek over wat ze allebei te bieden hebben. Over de commercials uit deze campagne wordt gesproken en ze worden regelmatig van YouTube gedownload. Een dergelijke buzz-effect zorgt ervoor dat televisiekijkers die de commercials voor het eerst langs zien komen, niet snel wegzappen. Want ze willen wel eens weten wat er zo leuk is.
Bron: Marketing News
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid