Overslaan en naar de inhoud gaan

"Ding Dong. Avon calling" krijgt nieuwe betekenis

Wie herinnert zich nog de Avon-consulente? (Met andere woorden, hoeveel baby boomers lezen Molblog?) Al meer dan een eeuw gaat zij langs de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie herinnert zich nog de ? (Met andere woorden, hoeveel baby boomers lezen Molblog?) Al meer dan een eeuw gaat zij langs de deuren om 's werelds vrouwen te laten zien hoe ze zich moeten opmaken, en vervolgens consumetica aan ze te slijten. Heeft zij nog een plaats in onze Internetmaatschappij?

related partner content for mobile comes here

Avon denkt van wel, maar lijkt in Polen het zekere voor het onzekere te gaan nemen. Daar overwegen ze namelijk de start van een nieuwe mobiel netwerk, onder de merknaam MyAvon. Een virtueel netwerk (MVNO), welteverstaan, een bedrijf dat minuten en kilobytes verkoopt die elders worden ingekocht. Telefoon's en abo's moeten in principe worden verkocht aan consulentes M/V en hun klanten. Volgens Avon kunnen dat er tegen eind dit jaar al tussen het kwart en half miljoen zijn.

Het zal interessant zijn te zien of dit inderdaad doorgaat, en zo ja, wat Avon met dit netwerk gaat doen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het domweg gaat om een assortimentsuitbreiding. Wel kan ik me levendig voorstellen dat MyAvon-telefoons instrumenteel worden in het contact tussen de consulente en haar klantenkring. Een snelkiestoets voor cosmetica, misschien? Smartphones gecombineerd met een mobiele ? Of simpelweg een telefoonnetwerkje voor het organiseren van huisbijeenkomsten? De meer dan vijftig jaar oude slogan "Avon calling" kan zo nog zeker een halve eeuw mee.

Avon toonde al eerder flexibiliteit ten aanzien van hun eeuwenoude business model. In China, waar huis-aan-huis-verkoop tot voor kort verboden was omdat het werd gelijkgesteld aan piramideverkopen, worden Avon-producten al sinds 1990 verkocht in winkels en speciale boutiques. Toch was Avon vorig jaar, toen het verbod eindelijk werd opgeheven, .

Dus iets zegt me dat die telefoons een rol kunnen gaan spelen in Avons traditionele vorm van persoonlijke verkoop, en dat we bij gebleken succes dat model straks wereldwijd gaan zien.

Wellicht een idee voor andere traditionele Direct Marketingbedrijven?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in