Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN en Nuon starten Marketing Intelligence Academy

KPN en Nuon starten een nieuwe opleiding in Nederland: de Marketing Intelligence Academy (MIacademy). Een opleiding die net afgestudeerde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De pilot in 2006 met analisten van de consumentendivisie van KPN bleek succesvol, dus geven de bedrijven er een vervolg aan en wordt de opleiding uitgebreid naar de overige bedrijfsonderdelen en Nuon. De twee bedrijven verwachten dat een grote financiële partij zich later dit jaar aansluit als partner.

related partner content for mobile comes here

Voor net afgestudeerde academici, in dienst van Nuon of KPN) biedt MIacademy een driejarig opleidingsprogramma. De analisten lopen daarbij jaarlijks stages bij een ander bedrijf of bedrijfsonderdeel. Dit betekent bijvoorbeeld dat de analisten in opleiding van Nuon drie maanden naar KPN kunnen gaan en omgekeerd. De Rijksuniversiteit Groningen en de Erasmus Universiteit Rotterdam geven adviezen over de opzet van het programma. MIcompany verzorgt de opleidingen aan MIacademy.
Kjartan Skaugvoll, directeur Nuon Retail: 'Het wordt voor bedrijven steeds belangrijker om de behoefte van klanten beter te begrijpen om hen een perfect passend aanbod te kun-nen doen. Wij willen de ontwikkeling van kwantitatieve academici graag versnellen. Momenteel zijn deze academici niet direct in een marketing intelligence functie inzetbaar. Ze missen namelijk de kennis en ervaring om met grote klantenbestanden om te gaan en een goede opleiding was er in Nederland niet.'

Baptiest Coopmans, Raad van Bestuur KPN: 'Er waren in Nederland inderdaad geen goe-de opleidingen voor dit vakgebied. Ook onze eigen opleidingsprogramma's zijn niet gericht op deze discipline, maar meer op het ontwikkelen van goede (marketing) managers en leiders. Via MIacademy willen we toptalent ontwikkelen en nog beter in staat zijn de klantbehoeften tot in detail te doorgronden.'

Het idee van de MIacademy is gebaseerd op het Australian Institute of Sport (AIS). Dit instituut is in 1981 opgericht na de teleurstellende prestatie van Australië op de Olympische Spelen. Kern van het instituut zijn vaste training- en coachingsdagen voor alle kandidaat Olympische sporters gedurende vier jaar voorafgaand aan de Olympische Spelen. Sinds de oprichting van het AIS is Australië steevast het best scorende land op de Olympische spelen geweest bij vergelijking van het aantal inwoners met het aantal behaalde medailles.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in