
De dip die CRM rond 2000 te verwerken kreeg, wordt meestal geweten aan drie zwakke punten:
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens- een te grote afhankelijkheid van en nadruk op technologie
- een veelbelovend concept, maar te weinig effectief als strategie
- een te weinig samenhangend beeld van wat de consument beweegt (door eenzijdige nadruk op gedrag en financiën). Wat valt er van deze fouten te leren? Meetmethoden die een relatie leggen tussen marketinginspanningen en financiële resultaten verdienen de voorkeur: ze geven direct inzicht, zijn simpel te gebruiken en worden daarom makkelijker geaccepteerd. Vooral Customer Lifetime Value (CLV) heeft wat dat betreft zijn waarde bewezen. Blijft over de klant die zich allang niet meer door mooie CRM-beloften laat verblinden. Ook op dat punt valt er werk te verrichten. Loyaliteitsprogramma’s moeten niet alleen leveren wat ze beloven, ze zullen ook het rechtvaardigheidsgevoel van de gemiddelde consument moeten bevredigen. Als je frequent flyers beloont, zullen de minder frequente reizigers zich al snel afvragen waarom zij vijf keer zoveel moeten betalen voor hetzelfde retourtje. Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee