Overslaan en naar de inhoud gaan

Update voor CRM

De populariteit van CRM-programma’s kreeg een gevoelige knauw tijdens de economische recessie van een paar jaar geleden. Nu is het tijd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De dip die CRM rond 2000 te verwerken kreeg, wordt meestal geweten aan drie zwakke punten:

related partner content for mobile comes here
  • een te grote afhankelijkheid van en nadruk op technologie
  • een veelbelovend concept, maar te weinig effectief als strategie
  • een te weinig samenhangend beeld van wat de consument beweegt (door eenzijdige nadruk op gedrag en financiën). Wat valt er van deze fouten te leren? Meetmethoden die een relatie leggen tussen marketinginspanningen en financiële resultaten verdienen de voorkeur: ze geven direct inzicht, zijn simpel te gebruiken en worden daarom makkelijker geaccepteerd. Vooral Customer Lifetime Value (CLV) heeft wat dat betreft zijn waarde bewezen. Blijft over de klant die zich allang niet meer door mooie CRM-beloften laat verblinden. Ook op dat punt valt er werk te verrichten. Loyaliteitsprogramma’s moeten niet alleen leveren wat ze beloven, ze zullen ook het rechtvaardigheidsgevoel van de gemiddelde consument moeten bevredigen. Als je frequent flyers beloont, zullen de minder frequente reizigers zich al snel afvragen waarom zij vijf keer zoveel moeten betalen voor hetzelfde retourtje. Bron: Marketing Management
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in