Tevreden, maar niet trouw


Klantenbinding is een kwestie van een klein beetje ratio en een heleboel emotie. Daarbij spelen zowel de tevredenheid van de klant over het product als het imago dat een product of merk bij de consument heeft een rol. Duits onderzoek toont aan dat in b-to-b de tevredenheid het meest bepalend is en in b-to-c het imago een grotere rol speelt.
Maar binnen die sectoren zijn grote verschillen. In b-to-b is de invloed van het imago op de klantenbinding het grootst bij logistiek en uitzendwerk, en het kleinst bij banken en adviesdiensten. In b-to-c telt het imago het sterkst bij benzinestations, drogisterijen en parfumerieën en in de textielbranche. Ziektenkostenverzekeringen, opticiëns en artsen hoeven het minst te vrezen voor hun al dan niet slechte imago als het om klantenbinding gaat.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het algemeen geldt hier: hoe groter de inwisselbaarheid van het product des te sterker speelt het imago een rol.
Bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid