Overslaan en naar de inhoud gaan

Tevreden, maar niet trouw

Klanttevredenheid leidt lang niet altijd tot klantentrouw, zo blijkt uit onderzoek. Wat bepaalt of de klant zich emotioneel aan een dienst…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klantenbinding is een kwestie van een klein beetje ratio en een heleboel emotie. Daarbij spelen zowel de tevredenheid van de klant over het product als het imago dat een product of merk bij de consument heeft een rol. Duits onderzoek toont aan dat in b-to-b de tevredenheid het meest bepalend is en in b-to-c het imago een grotere rol speelt.

related partner content for mobile comes here

Maar binnen die sectoren zijn grote verschillen. In b-to-b is de invloed van het imago op de klantenbinding het grootst bij logistiek en uitzendwerk, en het kleinst bij banken en adviesdiensten. In b-to-c telt het imago het sterkst bij benzinestations, drogisterijen en parfumerieën en in de textielbranche. Ziektenkostenverzekeringen, opticiëns en artsen hoeven het minst te vrezen voor hun al dan niet slechte imago als het om klantenbinding gaat.

In het algemeen geldt hier: hoe groter de inwisselbaarheid van het product des te sterker speelt het imago een rol.

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in