Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola wil weer Brits watermerk introduceren

Drie jaar na de desastreus verlopen introductie van het watermark Dasani in het Verenigd Koninkrijk, zint Coca-Cola weer op de lancering…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De frisdrankfabrikant heeft de blik gericht op bronnen in Wales en op Chaudfontaine, een bron en een plaatselijk watermerk in België dat eigendom is van Coca-Cola. Waarschijnlijk wordt dan niet de merknaam Chaudfontaine gebruikt, omdat deze naam meer wordt geassocieerd met luxe merk, terwijl het nieuwe watermerk voor de massamarkt – allereerst de Britse en de Franse - geschikt moet zijn.

related partner content for mobile comes here

Na de mislukte introductie van Dasani heeft Coca-Cola altijd de wens gehouden om deel te nemen aan de Britse markt van gebotteld water waar jaarlijks 643 miljoen pond in omgaat. Voor de lancering van Dasani had Coca-Cola destijds 7 miljoen pond uitgetrokken. Dasani dat werd gepositioneerd als puur niet-koolzuurhoudend water, kwam in de publicitaire problemen toen er in maart 2004 een artikel in The Independent verscheen waarin het watertje werd ontmaskerd als gefilterd kraanwater uit Kent. Coca-Cola bleef volhouden dat met 'puur' niet zo zeer 'natuurlijk' werd bedoeld als wel 'gezuiverd'. Maar ze konden het tij daar niet meer mee keren. Het Dasani merk verdween uit de Britse schappen en een verdere lancering in Europa werd afgeblazen. Ondertussen bestaat het merk nog steeds in de Verenigde Staten, Canada en Zuid-Amerika.

Nu neemt Coca-Cola een herkansing op de Britse markt met het nieuwe merk. Het nieuwe watertje zou eigenlijk al deze zomer te koop zijn, maar wordt nu waarschijnlijk begin volgend jaar gelanceerd. (MediaGuardian)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in