Overslaan en naar de inhoud gaan

Magnifier-effect

Engagement is een hot item in de huidige reclame. Een studie onder kijkers van MTV wijst uit dat tv-kijkers die zich aangesproken voelen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tv-reclame moet de kijker raken om effectief te zijn. En dat vraagt om betrokkenheid. Hoe moet die betrokkenheid worden gekweekt? Allereerst natuurlijk door de reclame zelf. Maar ook het programma waarbij de commercial wordt vertoond, kan voor betrokkenheid zorgen. Naar de vraag wat het ‘Umfeld’ nu exact doet voor de waardering van de reclame, is echter nog nauwelijks onderzoek gedaan.

related partner content for mobile comes here

Een studie onder kijkers naar de jaarlijkse Video Music Awards op MTV, laat zien dat kijkers die zich echt aangesproken voelen door het programma, zich ook de reclame beter herinneren. Ook de waardering voor de commercials is bij deze groep hoger. Daarbij is wel sprake van het magnifier-effect’: commercials die het bij alle kijkers relatief goed doen, scoren bij de betrokken kijkers extra goed. Maar de zwakkere commercials doen het bij iedereen even slecht. Kortom, het plaatsen van een commercial bij een programma met veel betrokken kijkers is nog geen garantie voor effectiviteit.

Bron: Journal of Advertising Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in