Sensory Marketing: helemaal voor jou alleen...


Het is de droom van elke marketeer: een product verkopen dat de klant het idee geeft dat het helemaal alleen voor hem is gemaakt. De realisatie van die droom is weer een stukje dichterbij gekomen nu er Sensory Marketing is, een methode om de ‘onmeetbare’ (want onbewuste) processen die zich afspelen in het hoofd van de consument toch in beeld te brengen.
Met behulp van verschillende instrumenten meet Sensory Marketing twee dingen: de zintuiglijke waarneming (hoe ervaart de consument een product?) én de acceptatiegraad (hoe geliefd is het product bij deze consument?). Zo ontstaat een zogeheten sensorisch profiel, dat als hulpmiddel kan dienen bij de ontwikkeling van producten die de klant het gevoel geven dat ze totaal zijn afgestemd op zijn of haar wensen. En dat soort ‘lievelingsproducten’ zijn uiteraard geheide bestsellers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Marketing Journal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid