Overslaan en naar de inhoud gaan

Sensory Marketing: helemaal voor jou alleen...

Sensory Marketing geeft inzicht in de onzichtbare processen die bepalen of een consument wel of niet van een product houdt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is de droom van elke marketeer: een product verkopen dat de klant het idee geeft dat het helemaal alleen voor hem is gemaakt. De realisatie van die droom is weer een stukje dichterbij gekomen nu er Sensory Marketing is, een methode om de ‘onmeetbare’ (want onbewuste) processen die zich afspelen in het hoofd van de consument toch in beeld te brengen.

related partner content for mobile comes here

Met behulp van verschillende instrumenten meet Sensory Marketing twee dingen: de zintuiglijke waarneming (hoe ervaart de consument een product?) én de acceptatiegraad (hoe geliefd is het product bij deze consument?). Zo ontstaat een zogeheten sensorisch profiel, dat als hulpmiddel kan dienen bij de ontwikkeling van producten die de klant het gevoel geven dat ze totaal zijn afgestemd op zijn of haar wensen. En dat soort ‘lievelingsproducten’ zijn uiteraard geheide bestsellers.

Bron: Marketing Journal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in