Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten kiezen supermarkt op basis van prijs

Consumenten kiezen een supermarkt nog steeds op basis van de prijs. Daarnaast spelen assortiment en de kwaliteit van de producten een grote…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Postbank peilt dagelijkse de mening van consumenten op . Vorige week stelde men de vraag ’ De 26.400 gepeilde bezoekers gaat het vooral om de prijs (43 procent). Daarna komen de kwaliteit van de artikelen (22 procent) en het assortiment (21 procent). Het minst belangrijk zijn winkelcomfort (13 procent) en service (2 procent).

related partner content for mobile comes here

Dat consumenten op de prijzen letten, is volgens de onderzoekers op zich niet verrassend. Ook uit eerdere peilingen bleek dat supermarktklanten prijsbewust zijn. Zo gaf 65 procent aan meestal of altijd de prijzen in de supermarkt te vergelijken en 50 procent naar meer dan één supermarkt te gaan vanwege de prijsverschillen.Eenderde van de bezoekers gaf aan dat dit geen reden was om in meerdere supermarkten te shoppen. (zie onderzoek ).

Het assortiment komt voor maar 21 procent van de respondenten op de eerste plaats. Reden is waarschijnlijk dat veel mensen toch al naar meerdere supermarkten gaan. Iets wat de ene winkel niet heeft, is bij de ander wel te krijgen.

Verder vinden consumenten service en winkelcomfort ongetwijfeld prettig, maar niet zo belangrijk als de prijs. Slechts een kleine minderheid zal bereid zijn meer te betalen in ruil voor service.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in