Consumenten kiezen supermarkt op basis van prijs
De Postbank peilt dagelijkse de mening van consumenten op www.postbank.nl. Vorige week stelde men de vraag ‘Op basis waarvan kiezen bezoekers van Postbank.nl een supermarkt uit?’ De 26.400 gepeilde bezoekers gaat het vooral om de prijs (43 procent). Daarna komen de kwaliteit van de artikelen (22 procent) en het assortiment (21 procent). Het minst belangrijk zijn winkelcomfort (13 procent) en service (2 procent).
Dat consumenten op de prijzen letten, is volgens de onderzoekers op zich niet verrassend. Ook uit eerdere peilingen bleek dat supermarktklanten prijsbewust zijn. Zo gaf 65 procent aan meestal of altijd de prijzen in de supermarkt te vergelijken en 50 procent naar meer dan één supermarkt te gaan vanwege de prijsverschillen.Eenderde van de bezoekers gaf aan dat dit geen reden was om in meerdere supermarkten te shoppen. (zie onderzoek Koopjesjagen in de supermarkt).
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet assortiment komt voor maar 21 procent van de respondenten op de eerste plaats. Reden is waarschijnlijk dat veel mensen toch al naar meerdere supermarkten gaan. Iets wat de ene winkel niet heeft, is bij de ander wel te krijgen.
Verder vinden consumenten service en winkelcomfort ongetwijfeld prettig, maar niet zo belangrijk als de prijs. Slechts een kleine minderheid zal bereid zijn meer te betalen in ruil voor service.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid