Overslaan en naar de inhoud gaan

Pretium misleidt KPN-klant

KPN en de Consumentenautoriteit krijgen veel klachten over prijsvechter Pretium Telecom, die KPN-klanten een Pretium-abonnement aansmeert…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Telegraaf. Medewerkers van Pretium bellen 's avonds KPN-abonnees op en wekken bij hen de indruk dat zij namens de KPN bellen. De telefonisten vragen of de KPN-klant prijs stelt op lagere tarieven. Als de klant dat wil, neemt de Pretium-medewerker nog even alle persoonlijke gegevens met hem door en zit de abonnee voor hij het weet aan een jaarabonnement van de prijsvechter vast.
Van dat abonnement is bijna niet af te komen. ‘Het is ontzettend vervelend’, meldt een woordvoerder van de KPN. ‘Heel veel mensen klagen bij ons dat ze onbedoeld zijn overgestapt op Pretium, terwijl ze dachten dat ze iemand van de KPN aan de lijn hadden.’ Maar KPN kan weinig voor zijn voormalige abonnees doen.

related partner content for mobile comes here

’We hebben voorgesteld dat mensen alleen schriftelijk van telefoonaanbieder kunnen veranderen’, aldus de woordvoerder. Toezichthouder OPTA heeft dat echter afgewezen. Die wil de concurrentie tussen telecombedrijven zo makkelijk mogelijk maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in