Pretium misleidt KPN-klant


Dat meldt De Telegraaf. Medewerkers van Pretium bellen 's avonds KPN-abonnees op en wekken bij hen de indruk dat zij namens de KPN bellen. De telefonisten vragen of de KPN-klant prijs stelt op lagere tarieven. Als de klant dat wil, neemt de Pretium-medewerker nog even alle persoonlijke gegevens met hem door en zit de abonnee voor hij het weet aan een jaarabonnement van de prijsvechter vast.
Van dat abonnement is bijna niet af te komen. ‘Het is ontzettend vervelend’, meldt een woordvoerder van de KPN. ‘Heel veel mensen klagen bij ons dat ze onbedoeld zijn overgestapt op Pretium, terwijl ze dachten dat ze iemand van de KPN aan de lijn hadden.’ Maar KPN kan weinig voor zijn voormalige abonnees doen.
’We hebben voorgesteld dat mensen alleen schriftelijk van telefoonaanbieder kunnen veranderen’, aldus de woordvoerder. Toezichthouder OPTA heeft dat echter afgewezen. Die wil de concurrentie tussen telecombedrijven zo makkelijk mogelijk maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid