Overslaan en naar de inhoud gaan

Bokito is een merk

Bokito is niet meer alleen een gorilla die vorige week uitbrak uit Diergaarde Blijdorp, het is nu ook een merk geworden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maandag is Bokito door Bryan Carlo Pengel uit Den Haag als merknaam gedeponeerd, zo meldt merkenbureau Shield Mark. Bokito is nu een merknaam voor een aantal producten zoals cd's, drukwerk, kleding en reclame-uitingen.

related partner content for mobile comes here

De gorilla heeft al een eigen kledinglijn, die te bereiken is. ´Je ziet dat bij iedere hype mensen erboven op springen om de naam te deponeren, zoals bij prinses Máxima, de euro en de winnaar van Idols', aldus een woordvoerder van Shield Mark. In de reclames van een aardappelmerk wordt Bokito ook opgevoerd. Tijdens een telefoongesprek wordt de gorilla aangeraden voortaan de aardappeltjes te eten als hij stoom wil afblazen. Diergaarde Blijdorp is niet blij met deze ontwikkeling en wil commerciële uitbuiting van de gorilla tegen gaan. De zoo onderneemt daarom actie tegen dit soort initiatieven. De dierentuin heeft het aardappelmerk gesommeerd te stoppen met de reclame (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in