Cultuurmarketing is te productgericht
Leuk stuk op de voorkant van de papieren versie van het Financieele Dagblad "Het kan, Radio538 publiek bij Tjechov".
Een stuk naar mijn hart. Het is zo zonde dat veel cultuur heel 'snobisch' en 'oud' wordt gepresenteerd. Het ontbreekt aan communicatie naar bepaalde doelgroepen, vooral richting jongeren. Het stuk is gebaseerd op onderzoek van Motivaction in opdracht van Kunstenaars & Co.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHoe cultuurminnend zijn de Molblog lezers... ?
- Is kunst en cultuur belangrijk?
(onderzoek: 92% Nederlanders vindt van wel)
- Is het belangrijk in je eigen leven?
(onderzoek: 34% vindt dat wel)
- Wat vindt jij van de marketing van kunst en cultuur?
(Mooie quote van directeur Motivaction Frits Spangenberg: "Nu maken veel gezelschappen hun voorstelling eigenlijk vooral voor collega's, vrienden en familie. Daar moeten zij vanaf. Die mentaliteit staat een doorbraak naar een groot publiek in de weg")
Mijn antwoorden:
1) ja, zonder cultuur krijg je een arm land
2) ja, alhoewel ik mij ook schuldig maak aan "moet ik echt vaker doen"
3) enkele uitzonderingen daar gelaten trekt de communicatie van theaters etc. me zelden. Verder dan een postertje of flyer komt het niet. Mis hier marketing elementen als PR, stunts, interactief en online.
Wat zijn jouw antwoorden?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid