Overslaan en naar de inhoud gaan

Cultuurmarketing is te productgericht

Leuk stuk op de voorkant van de papieren versie van het Financieele Dagblad "Het kan, Radio538 publiek bij Tjechov".
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Leuk stuk op de voorkant van de papieren versie van het "Het kan, Radio538 publiek bij Tjechov".

related partner content for mobile comes here

Een stuk naar mijn hart. Het is zo zonde dat veel cultuur heel 'snobisch' en 'oud' wordt gepresenteerd. Het ontbreekt aan communicatie naar bepaalde doelgroepen, vooral richting jongeren. Het stuk is gebaseerd op onderzoek van in opdracht van Kunstenaars & Co.

Hoe cultuurminnend zijn de Molblog lezers... ?

- Is kunst en cultuur belangrijk?
(onderzoek: 92% Nederlanders vindt van wel)

- Is het belangrijk in je eigen leven?
(onderzoek: 34% vindt dat wel)

- Wat vindt jij van de marketing van kunst en cultuur?
(Mooie quote van directeur Motivaction Frits Spangenberg: "Nu maken veel gezelschappen hun voorstelling eigenlijk vooral voor collega's, vrienden en familie. Daar moeten zij vanaf. Die mentaliteit staat een doorbraak naar een groot publiek in de weg")

Mijn antwoorden:
1) ja, zonder cultuur krijg je een arm land
2) ja, alhoewel ik mij ook schuldig maak aan "moet ik echt vaker doen"
3) enkele uitzonderingen daar gelaten trekt de communicatie van theaters etc. me zelden. Verder dan een postertje of flyer komt het niet. Mis hier marketing elementen als PR, stunts, interactief en online.

Wat zijn jouw antwoorden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in