Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei reclamebestedingen varieert sterk

Wereldwijd groeiden de reclamebestedingen in 2006 met ruim 5 procent. Maar niet overal gaat dat in hetzelfde tempo. In Azië, het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reclame is bij uitstek een cyclische bedrijfstak. Gaat het goed met de economie, dan nemen de bestedingen toe. En als de bedrijvigheid inzakt, dan volgt de reclame meteen. Na de recessie van 2001 heeft de reclamemarkt zich volledig hersteld. Wereldwijd komt de groei nu uit op een stabiele 5 procent. Maar achter dat gemiddelde gaan wel verschillen schuil.

related partner content for mobile comes here

Zo lag in Azië de groei vorig jaar beduidend hoger. Dat is behalve aan de opkomende economieën ook te danken aan de komende Olympische Spelen. Ook in het Midden-Oosten namen de bestedingen fors toe. Egypte liet met 47 procent zelfs de hoogste groei ter wereld zien. Verder doen ook landen als Roemenië en Rusland het goed.

Behalve naar landen is er ook een onderscheid te maken naar media. Het marktaandeel van tv neemt af en ook radio en dagbladen leveren in. De bestedingen aan bioscoopreclame en buitenreclame namen meer dan gemiddeld toe. Internet spant de kroon: het nam in 2006 5,8 procent van alle reclame voor zijn rekening.

Bron: Campaign

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in