Overslaan en naar de inhoud gaan

Dienstensector brengt 10 procent werk niet in rekening

In de professionele dienstensector wordt bijna 10 procent van de werkweek niet in rekening gebracht bij opdrachtgevers. Op jaarbasis…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van projectensoftwareleverancier Maconomy uitgevoerd door Blauw Research, gehouden onder ruim 200 consultants in marketingcommunicatie, ICT-consultancy, business consultancy en ingenieurs.

related partner content for mobile comes here

Oorzaken van het niet in rekening brengen van werk zijn het onnauwkeurig en onregelmatig registreren van uren op juiste projecten en het feit dat 40 procent van de mensen vaak langer op projecten werkt dan het bedrijf in rekening kan brengen. Voor het effectief doorberekenen van gemaakte uren aan projecten of klanten zijn bijna alle bedrijven in de dienstensector afhankelijk van de juiste urenregistratie door medewerkers.
Ervaring leert dat voor het echt nauwkeurig boeken van uren mensen dit na iedere activiteit moeten doen. Maar het onderzoek toont aan dat bijna de helft van alle urenschrijvers (44 procent) de gewerkte uren slechts één keer per week of minder vaak registreert. Slechts 2 procent van de ondervraagden registreert zijn uren na iedere activiteit. Bijna tweederde (63 procent) vindt het lastig om activiteiten toe te wijzen aan specifieke projecten of klanten, waardoor onnauwkeurigheid in de administratie ontstaat.
Soms kiezen professionals er ook voor om bewust minder uren te schrijven. Vooral marketingmedewerkers zijn bang om opdrachten aan de concurrentie te verliezen waneer ze alle uren registeren en zich daarmee uit de markt prijzen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in