Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Televisie aandachtig bekeken’

De Stichting Promotie Televisiereclame, SPOT, heeft een onderzoek uitgevoerd waaruit zij concludeert dat televisie wel degelijk met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De organisatie heeft gekeken naar de intensiteit van het mediagebruik. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen multitasken, het combineren van activiteiten, en singletasken, de onverdeelde aandacht voor een medium. Volgens de cijfers van het onderzoek wordt tweederde van de kijktijd (64 procent) aandachtig naar de televisie gekeken. De rest van de tijd is de kijker ook met andere activiteiten bezig. Het tijdschrift wordt 39 procent van de leestijd aandachtig gelezen en de krant 32 procent van de tijd. De overige leestijd is de lezer bezig met andere activiteiten. Zo worden ook verschillende media gecombineerd. Een kwart van de leestijd van tijdschriften en kranten wordt gecombineerd met televisiekijken, aldus het Tijdbestedingsonderzoek van SPOT.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in