Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mailmarketing doet het goed in Verenigd Koninkrijk

Digitale dm is het snelst groeiende directmarketinggebied in Groot-Brittannië.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Britse bestedingen aan digitale dm groeiden in 2005 met 80 procent naar £1,5 miljard. Eind 2006 bedroegen ze £2 muiljard. Ook de consumenteninteresse en bereikscores namen toe. De clickthrough bij e-mailacquisitie steeg van 6 naar 8 procent. E-mail zal binnenkort direct mail evenaren in termen van volume. De positieve responscijfers voor e-mail (38 procent) zijn hoger dan die voor direct mail en kranten-, tv- of radiore-clame.

related partner content for mobile comes here

Als e-mail niet uit de gratie raakt, zoals andere dm-disciplines, dan is dat mede de verdienste van de Direct Marketing Association. Vanaf het begin heeft de DMA Email Marketing Council regelmatig benchmarking-studies en bestpracticedocumenten gepubliceerd, om ervoor te zorgen dat leden binnen de wet opereerden en zelfs met effectieve zelfregulering kwamen.

E-mail lijkt niet hetzelfde irritatiepotentieel te hebben als telemarketing en direct mail, omdat het een opt-inmedium is en omdat ongewenste e-mail snel kan worden gewist.

Bron: Direct Response

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in