E-mailmarketing doet het goed in Verenigd Koninkrijk


De Britse bestedingen aan digitale dm groeiden in 2005 met 80 procent naar £1,5 miljard. Eind 2006 bedroegen ze £2 muiljard. Ook de consumenteninteresse en bereikscores namen toe. De clickthrough bij e-mailacquisitie steeg van 6 naar 8 procent. E-mail zal binnenkort direct mail evenaren in termen van volume. De positieve responscijfers voor e-mail (38 procent) zijn hoger dan die voor direct mail en kranten-, tv- of radiore-clame.
Als e-mail niet uit de gratie raakt, zoals andere dm-disciplines, dan is dat mede de verdienste van de Direct Marketing Association. Vanaf het begin heeft de DMA Email Marketing Council regelmatig benchmarking-studies en bestpracticedocumenten gepubliceerd, om ervoor te zorgen dat leden binnen de wet opereerden en zelfs met effectieve zelfregulering kwamen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSE-mail lijkt niet hetzelfde irritatiepotentieel te hebben als telemarketing en direct mail, omdat het een opt-inmedium is en omdat ongewenste e-mail snel kan worden gewist.
Bron: Direct Response
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid