Overslaan en naar de inhoud gaan

Middenmerken kunnen best overleven

Tussen tafellaken en servet is het niet prettig toeven. Geldt dat ook voor merken?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Worden middenmerken in de supermarkt gemangeld tussen dure premiummerken en goedkope prijsvechters? Dat valt wel mee blijkt uit Die Mitte lebt, een Duitse Gfk-studie naar de positie van middenmerken. Van de 440 onderzochte middenmerken in supermarkten verliest inderdaad 53 procent marktaandeel. Maar zo’n 35 procent wint juist (ruim) marktaandeel.

related partner content for mobile comes here

Het geheim van deze overlevers: ze imiteren niet klakkeloos de marktleiders maar hanteren een eigen merkstrategie. Concreet:

  • Ze focussen op een bepaalde doelgroep, regio of producteigenschap.
  • Ze zijn niet bang voor discountmerken.
  • In hun communicatie omzeilen ze het prijsaspect en benadrukken ze merkkwaliteit en productvoordelen.
  • In hun merkcommunicatie vallen ze op door een slimme media-inkoop en –mix.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in