Middenmerken kunnen best overleven
Tussen tafellaken en servet is het niet prettig toeven. Geldt dat ook voor merken?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Worden middenmerken in de supermarkt gemangeld tussen dure premiummerken en goedkope prijsvechters? Dat valt wel mee blijkt uit Die Mitte lebt, een Duitse Gfk-studie naar de positie van middenmerken. Van de 440 onderzochte middenmerken in supermarkten verliest inderdaad 53 procent marktaandeel. Maar zo’n 35 procent wint juist (ruim) marktaandeel.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het geheim van deze overlevers: ze imiteren niet klakkeloos de marktleiders maar hanteren een eigen merkstrategie. Concreet:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- Ze focussen op een bepaalde doelgroep, regio of producteigenschap.
- Ze zijn niet bang voor discountmerken.
- In hun communicatie omzeilen ze het prijsaspect en benadrukken ze merkkwaliteit en productvoordelen.
- In hun merkcommunicatie vallen ze op door een slimme media-inkoop en –mix.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid