Overslaan en naar de inhoud gaan

Gap: denimdynastie in verval

Veertig jaar nadat Don Fisher en zijn vrouw Doris hun eerste Gap-winkel openden, verkeert Gap in de problemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De klassieke American style van Gap werd gedragen naar de Oscaruitreiking van 1998 en gepersifleerd in Saturday Night Live. Maar het vermaarde bedrijf is op zijn retour. De afgelopen vijf jaar liepen de same store-verkopen verder terug en stagneerden de aandelenprijzen, met alleen al in de laatste twee jaar een min van 14 procent. Volgens analisten en private-equityexperts heeft Gap Inc. te veel winkels en kunnen de drie hoofdmerken Banana Republic, Gap en Old Navy maar beter worden losgekoppeld.

related partner content for mobile comes here

Over Gap’s problemen is veel geschreven, vooral over het vertrek van de twee high-profile-CEO’s Millard Drexler en Paul Pressler. Feit is dat achter élke beslissing, juist of onjuist, Don Fisher en zijn familie zitten, die nog altijd 34 procent van de aandelen hebben. Zie hier het grootste knelpunt: het enorme, beursgenoteerde bedrijf (waarde $15,9 miljard) wordt nog steeds gerund als familie-erfgoed.

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in