Overslaan en naar de inhoud gaan

Zelfspot: de nieuwe weg naar succesvolle advertising?

Van de week zag ik 'm voor het eerst hier op MTV Asia: de commercial van Hugo Boss voor hun mannengeur Hugo. De pay off luidde: "Just a…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de week zag ik 'm voor het eerst hier op MTV Asia: de commercial van Hugo Boss voor hun mannengeur . De pay off luidde: "Just a fragrance. The rest is up to you." Refererend aan hoe je je leven boeiend maakt.

related partner content for mobile comes here

Een centrale booschap die niet gespeend is van enig sarcasme en zelfspot. Altijd leuk en onverwacht van een van de grootste life style brands die per definitie goed zijn in het zichzelf tot grote hoogten doen stijgen en op een hoog abstractieniveau te communiceren.

Met beide benen op de grond en een gezonde dosis zelfspot: is dat de nieuwe manier van succesvolle advertising? Is dat de manier om sympathie bij de consument te kweken?

Bij komieken (ik noem een Mr. Bean of Hans Teeuwen) is deze vorm van humor al jaren succesvol en blijft-ie het goed doen. In de conservatieve reclamewereld heeft-ie even op zich doen wachten, maar heeft Procter & Gamble het dan toch aangedurfd.

Hebben we hier een nieuwe trend te pakken? Ik hoop het. I love zelfspot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in