Overslaan en naar de inhoud gaan

Trouw wordt sleets

Klantentrouwprogramma’s lijden onder verzadiging bij de doelgroep. Segmenteren lijkt de enige remedie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Natuurlijk vindt de consument het prettig om beloond te worden voor regelmatige aankopen. Alleen: hij is er langzamerhand zo aan gewend dat er nauwelijks meer een stimulans vanuit gaat om het merk trouw te blijven. Dat wil niet zeggen dat loyaliteitsprogramma’s hun tijd gehad hebben, maar wél dat ze dus beter moeten worden toegesneden op voordelen waar de klant echt op zit te wachten. Met andere woorden: ze zullen persoonlijker moeten worden.

related partner content for mobile comes here

Dat kan, mits er voldoende feedbackmechanismen zijn ingebouwd die aangeven wat deze ene klant als echte beloning beschouwt. Customer loyalty zal steeds meer gaan afhangen van de kwaliteit van de database, én van het interactieve gehalte van de communicatie met de klanten. Zo kunnen er naast de bekende mainstream benefits ook gedifferentieerde voordelen worden aangeboden die het echt de moeite waard maken om trouw te blijven aan het merk.
Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in