Trouw wordt sleets


Natuurlijk vindt de consument het prettig om beloond te worden voor regelmatige aankopen. Alleen: hij is er langzamerhand zo aan gewend dat er nauwelijks meer een stimulans vanuit gaat om het merk trouw te blijven. Dat wil niet zeggen dat loyaliteitsprogramma’s hun tijd gehad hebben, maar wél dat ze dus beter moeten worden toegesneden op voordelen waar de klant echt op zit te wachten. Met andere woorden: ze zullen persoonlijker moeten worden.
Dat kan, mits er voldoende feedbackmechanismen zijn ingebouwd die aangeven wat deze ene klant als echte beloning beschouwt. Customer loyalty zal steeds meer gaan afhangen van de kwaliteit van de database, én van het interactieve gehalte van de communicatie met de klanten. Zo kunnen er naast de bekende mainstream benefits ook gedifferentieerde voordelen worden aangeboden die het echt de moeite waard maken om trouw te blijven aan het merk.
Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid