Overslaan en naar de inhoud gaan

'Online marketeers bevorderen obesitas onder kinderen'

Volgens een nieuw rapport van het Amerikaanse ‘Center for Digital Democracy and American University’ zien kinderen als ze internetten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online marketeers bestoken hen met reclame in virtuele werelden en in social networks, zo zegt het centrum tegen Business Week.

related partner content for mobile comes here

Bijvoorbeeld in de virtuele wereld Neopets, waar kinderen hun virtuele huisdier ijsjes kunnen voeren, of lollies en gebakken producten.

Op MySpace heeft de mascotte van Burger King al 150.000 ‘vrienden’ en heeft fabrikant General Mills een eigen virtuele wereld op . En fabrikant Wrigleys exploiteert gaming site .

Volgens de onderzoekers dragen deze vormen van online marketing (van sweepstakes tot interactieve spelletjes) bij aan de groei van obesitas onder kinderen in de Verenigde Staten.

Amerikaanse kinderen tussen de 4 en 12 besteedden in 2002 30 miljard dollar aan junkfood.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in