Kort geding over hippe tas Linda
Het gaat om een abonnee-actie met hippe tassen van het merk Daddy Hepburn. Die was een daverend succes maar er zijn er niet genoeg tassen om weg te geven. Gisteren stonden Mood for Mazines, de uitgever van Linda, en de leverancier van de tassen bij de Zutphense rechtbank tegenover elkaar.
Volgens het aanleverende bedrijf, Joan McCathy uit Lochem, zou de uitgever hebben gezegd dat er hooguit een paar honderd tassen nodig waren voor de wervingsactie. Die zouden voor een zacht prijsje worden geleverd.
Als ‘part of the deal’ mocht het bedrijf via Mood For Magazines reclame maken voor andere modellen tassen die tegen normale prijzen te koop waren. Er meldden zich echter duizenden nieuwe abonnees voor Linda aan. De belangstelling voor de tassen voor de normale prijs viel tegen. Vervolgens ontstond onenigheid over gemaakte afspraken. De levering van het abonnementencadeau stagneerde.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe zaak verergerde doordat gedupeerde abonnees zich in de media begonnen te roeren, onder meer bij consumentenprogramma’s als Kassa en Radar. Naar buiten toe zijn diverse pogingen gedaan de schade in te dammen maar Joan McCathy geeft Linda de schuld van dit ‘succesdrama’.
Mood for Magazines vindt dat onterecht. Een poging van de Zutphense rechter om de partijen tot elkaar te brengen, leverde gisteren niets op. De uitgever eist dat er nog zo’n drieduizend ‘cadeautassen’ tegen een lage prijs worden geleverd en wil voorts dat Joan McCathy uitspraken in de media over de actie rectificeert en zich van verder negatief commentaar onthoudt. De rechter doet binnen een paar weken uitspraak.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid