Overslaan en naar de inhoud gaan

Snoepreclame verbieden... helpt dat?

Marcel van Beusekom van de Consumentenbond gelooft niet meer in de vrijwillige code van de voedingsindustrie. Sinds twee jaar probeert de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever maakte gisteren bekend dat zij zich verdere beperkingen op zal leggen in het maken van reclame, gericht op kinderen tussen zes en twaalf jaar, voor producten die niet voldoen aan eigen geformuleerde criteria...

related partner content for mobile comes here

De .' en de Hartstichting stellen in een brandbrief aan het kabinet voor om reclame voor snoep, snacks en frisdrank te verbieden tussen 7 uur en 21 uur?

Zij wijzen op stapels onderzoeken waaruit blijkt dat kinderen dikker zijn naarmate ze meer in aanraking komen met reclame voor deze producten. De voedingsindustrie ontkent dit verband en wijst op het reclameverbod in Zweden terwijl Zweedse kinderen de dikste in Europa zijn?.

Het regeerakkoord voorziet al wel in een verbod op tv-reclame voor tabak en alcohol tot 21 uur. Daar zijn we qua beleid dus al 'iets verder' mee. En? helpt het? Minister Ter horst weet het wel. De jeugd drinkt exorbitante hoeveelheden alcohol ondanks reclameverboden. Zij wil drankverkoop aan jongeren drastisch inperken, dus weg met alcohol in de schappen van de supermarkt!
Een voorbode voor de schappen met snoep, want tussen 7 en 21 uur staan verwende kindertjes kraaiend van plezier te graaien in de overvolle schappen met aanlokkelijk Spongebob lekkers.

Bron: Het Financieele Dagblad / De Volkskrant Margreet Vermeulen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in