Kobalt: Adverteerders terughoudend over Dag
Dat meldt mediabureau Kobalt in haar schrijven ‘Visie op Media’. ´De advertentiebezetting van De Pers is na drie maanden nog altijd dramatisch slecht. En als het straks tot nieuwe contractonderhandelingen komt zullen de advertentieprijzen zeker onder druk komen te staan´, voorspelt Kobalt.
Zoals bij elk nieuw medium waar nog geen cijfers van voorhanden zijn, is het volgens het mediabureau moeilijk om in te schatten wat de toegevoegde waarde van Dag zal zijn. NOM-cijfers komen pas in
februari 2008. Dag wil deze periode overbruggen met eigen onderzoek.
Kobalt: ‘Er wordt zeer zwaar ingezet op Albert Heijn. Als de oplage in de loop van het jaar verhoogd wordt zal die naar Albert Heijn gaan. De logge organisaties van PCM en KPN hebben vanouds moeite om mee te gaan met nieuwe manieren van actualiteitenconsumptie. Dag lijkt vooral een poging om de interne bureaucratie te verslaan.
Dat reizigers straks op het station kunnen kiezen uit vier gratis kranten, betekent volgens Kobalt behalve druk op het milieu ook druk op het bereik.
Morgen wordt Dag gelanceerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid