Overslaan en naar de inhoud gaan

Kobalt: Adverteerders terughoudend over Dag

Bij gebrek aan cijfers zullen de mediabureaus en de adverteerders terughoudend zijn met het nieuwe nieuwsconcept Dag. Zolang het accent op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt mediabureau Kobalt in haar schrijven ‘Visie op Media’. ´De advertentiebezetting van De Pers is na drie maanden nog altijd dramatisch slecht. En als het straks tot nieuwe contractonderhandelingen komt zullen de advertentieprijzen zeker onder druk komen te staan´, voorspelt Kobalt.

related partner content for mobile comes here

Zoals bij elk nieuw medium waar nog geen cijfers van voorhanden zijn, is het volgens het mediabureau moeilijk om in te schatten wat de toegevoegde waarde van Dag zal zijn. NOM-cijfers komen pas in
februari 2008. Dag wil deze periode overbruggen met eigen onderzoek.
Kobalt: ‘Er wordt zeer zwaar ingezet op Albert Heijn. Als de oplage in de loop van het jaar verhoogd wordt zal die naar Albert Heijn gaan. De logge organisaties van PCM en KPN hebben vanouds moeite om mee te gaan met nieuwe manieren van actualiteitenconsumptie. Dag lijkt vooral een poging om de interne bureaucratie te verslaan.
Dat reizigers straks op het station kunnen kiezen uit vier gratis kranten, betekent volgens Kobalt behalve druk op het milieu ook druk op het bereik.
Morgen wordt Dag gelanceerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in