Overslaan en naar de inhoud gaan

In de ban van rook

Na verschillende Europese landen, waaronder onlangs nog België, is nu het Verenigd Koninkrijk aan de beurt voor een verbod op roken in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1 juli wordt daar de wet van kracht. Je kan als overheid ervoor kiezen simpelweg je burgers vertellen dat het zover is. Maar omdat het onderwerp overal toch tot stevige discussies leidt heeft het Britse National Health Service (NHS) besloten om met een 'awareness' campagne te komen.

related partner content for mobile comes here

In aanloop tot 1 juli wordt de Britten uitgelegd waarom de wet er gekomen is. En daarin staat het meeroken, secondhand smoke, centraal. De campagne bestaat uit tv-spots, print, online, direct marketing en de .

En net als in België een aantal maanden geleden (), ligt de campagne onder vuur.

De Advertising Standards Authority (de Britse Reclame Code Commissie) is gevraagd om uitspraak te doen over de tv-spots nadat 26 (!) klachten zijn ingediend.

De tv-spot 'Invisible Killer' (zie boven) zou aanzetten tot onnodige angst bij niet-rokers. Volgens de klagers is nooit het verband aangetoond tussen meeroken en de specifieke ziektes die wij allemaal kennen. Op dit moment is er nog geen uitspraak van de Watchdog. To be continued.
#

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in