Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatie vernieuwt blog en site

Vakblad Communicatie heeft zijn site en blog vernieuwd. Commlog is niet meer, blog en nieuwssite zijn een nu onder de naam…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vakblad Communicatie heeft zijn site en blog vernieuwd. Commlog is niet meer, blog en nieuwssite zijn een nu onder de naam .

related partner content for mobile comes here

Het werd wel tijd dat de blog vernieuwd werd. Commlog zag er op het laatst uit alsof het, zachtjes uitgedrukt, een overgebleven relikwie uit het Stenen Tijdperk was. Maar het was de eerste weblog van Kluwer (7 december 2004) en destijds ook een van de eerste vakblogs in Nederland.
De wet van de remmende voorsprong, zeg maar.

In mijn vorige functie was ik onder andere webredacteur van Communicatie en ik weet nog dat de webmaster mij destijds moest uitleggen wat 'bloggen' nu eigenlijk inhield. Ik had geen flauw benul. Het kan verkeren.

Nu heeft de blog (en site) zich dus weer aangesloten bij deze tijd. Opvallend is dat nieuws en opinie nu doorelkaar staan, maar de lezer kan ook schiften, alleen nieuws of opinie lezen.

Je kunt op alle geschreven stukjes reageren, maar door middel van kleur en kopjes kan de lezer zien wat nieuws of opinie is.

Ik zal met een schuin oog kijken naar hoe het systeem van de mix tussen nieuws en opinie (blog) zal uitpakken. Is het een goede keuze? Is het duidelijk voor de lezer wat wat is? Sneeuwt het harde nieuws niet onder, zal het blogwerk niet te dominant worden?

Op MolBlog plaatsen we regelmatig ook nieuwsachtige stukjes, die leuk en/of nuttig zijn om te weten, maar die niet opiniërend zijn en ook niet aanzetten tot reageren ? iets wat de kern van webloggen is. Maar we willen het wel graag melden. Wellicht dat zo'n systeem dat CommunicatieOnline gebruikt, een goed systeem is.

Qua vormgeving ben ik er nog niet helemaal over uit wat ik ervan vind. Het is duidelijk een Onstuimig-productie en daar moet je van houden (zie ResultBlog, AdfoBlog). Het is vrij druk (net als het blad Communicatie, dus daar sluit het dan wel weer goed bij aan) en het beeldgebruik is mij nog niet helemaal duidelijk. Mooie foto's van fotografen, maar ik zoek nog de link met het vakgebied.

Nu nog kijken of de communicatiedieren uit hun holletje kruipen en gehoor geven aan de oproep van de hoofdredacteur om .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in