Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN gaat ongevraagd sms-reclame zenden

KPN gaat samen met Adidas, New York Pizza, Nestle, Wehkamp en Videoland een test doen met het ongevraagd zenden van reclame. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het doel van KPN is ervaring op te doen met permission based marketing op dit potentiele advertentiekanaal. De klant moet volgens KPN beslissen of, wanneer en welke reclame hij wil ontvangen. Bron: FD.

related partner content for mobile comes here

Dat is op zich een goed streven. Als je op zoek bent naar de nieuwste adidas schoenen, dan is een sms met een goede aanbieding hierover op zijn plaats.

Het gevaar is dat adverteerders toch gaan zenden zonder toestemming. Als dat gaat gebeuren, zal de klant collectief afhaken en een virtueel bordje "geen spam" op gaan hangen. En dan is de test snel voorbij.

Persoonlijk ben ik niet gediend van reclame op mijn mobiel en alleen als ik heel zeker ben van de juiste boodschap van de juiste aanbieder op het juiste moment (en als ik zelf de knop uit kan zetten), dan zou ik overwegen bepaalde bedrijven toegang te bieden tot mijn privedomein. Maar zover is het nog niet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in