Overslaan en naar de inhoud gaan

Warmte zorgt voor lagere kijktijd

Het zachte weer in de eerste vier maanden van het jaar heeft ervoor gezorgd dat Nederlanders minder televisie hebben gekeken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kijktijd zakte onder het niveau van de laatste vier jaar, blijkt uit een analyse van de Stichting KijkOnderzoek. Vooral in april liep de kijktijd terug. In die maand keken Nederlanders 171,8 uren naar tv. In april 2006, met een gemiddelde temperatuur van 8,3 graden, was dat 199,6 uur.

related partner content for mobile comes here

Nederlanders zaten in eerste vier maanden van 2007 gemiddeld zo'n drie uur en 15 minuten per dag voor de buis. Directeur SKO Bas de Vos: ‘Kijken we naar de samenhang tussen de extreme temperaturen en de kijktijd, dan blijkt dat voornamelijk het warme en zonnige weer er voor zorgde dat mensen relatief minder voor de televisie zaten in de eerste vier maanden van 2007.’

Naast de temperatuur spelen nog twee zaken een rol. Ten eerste maakt SKO per 1 januari 2007 voor populatiegegevens gebruik van de Gouden Standaard van de MOA. Dit leverde wijzigingen op in de manier waarop het onderzoek wordt gewogen. Dit leidde tot een daling van de 3 tot 4 procent in de totale kijktijd. Daarnaast werden in februari 2006 de Olympische Winterspelen uitgezonden, wat toen voor een relatief hogere kijktijd zorgde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in