Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer retail e-mail met minder resultaat

Ondanks de ontwikkelingen op het gebied van zoekmachinemarketing, online advertising, social networking, weblogs en andere user generated…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internet Retailer, onderdeel van het in Chicago gevestigde Vertical Web Media, voerde onderzoek uit onder 302 retailers. 95% van de respondenten gaf aan bezig te zijn het vergroten van het opt-in bestand met naar verwachting meer dan 50% meer adressen, 65% van de respondenten gaf aan het aantal e-mail campagnes te zullen verhogen. De belangrijkste doelstellingen van deze retailers zijn: het verhogen van de online sales, customer retention en het werven van nieuwe (bij voorkeur multi-channel) klanten. 2,7% van de respondenten weet niet waarom zij aan e-mail marketing doen (!)

related partner content for mobile comes here

De resultaten die de gemiddelde retailer hiermee boekt zijn echter teleurstellend. Iets meer dan de helft van hen boekt enigszins acceptabele delivery rates (80% of meer) en een zelfde aantal behaalt click-through rates van 3 tot 15%. Samen met een openings rate van 10 tot 24% komt het erop neer dat bij de helft van de respondenten de conversion rate varieert van 1% tot 4% en nog geen 5% van de respondenten conversion rates behaalt van meer dan 10%. Samengevat: goede resultaten worden nauwelijks behaald.

Het onderzoek zegt niets over de boodschap en het aanbod in deze e-mail campagnes maar het beeld zal weinig verschillen van dat in Nederland: conversiegerichte hard-sell aanbiedingen die met een beetje geluk getarget zijn op demografische gegevens en historisch (koop)gedrag maar niet of nauwelijks inspelen op toekomstige wensen, behoeften en doelgroeptrends. Zolang retailers daar geen verandering in brengen heeft het uitbreiden van e-mail lists en marketing campagnes weinig zin en bieden de eerdergenoemde alternatieve kanalen meer soelaas

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in