Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing gericht op vrouwen

Vrouwen verschillen van mannen. Marketeers moeten daar rekening mee houden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mannen en vrouwen verschillen op cruciale gebieden, zo blijkt uit allerlei onderzoek. Hun hersenstructuren en verwerkingspatronen verschillen en dus moeten ze verschillend door marketing worden benaderd.

related partner content for mobile comes here

Door onderzoek naar sekseverschillen te koppelen aan onderzoek naar merken die met succes vrouwelijke consumenten aanspreken, kunnen Vier Feminiene Codes worden onderkend: vier invloeds- en activiteitengebieden die appelleren aan vrouwelijke motivaties en handelen.

  • De Altruïsme Code weerspiegelt de vrouwelijke neiging om te focussen op de groep en het welzijn van anderen, in plaats van op eigen successen of prestaties.
  • De Esthetische Code weerspiegelt de wens van vrouwen om de wereld aantrekkelijker (en daarmee veiliger, harmonieuzer, plezieriger) te maken.
  • De Ordening Code weerspiegelt de overtuiging van vrouwen dat orde aanbrengen risico’s kan compenseren en harmonie creëert.
  • De Connecting Code ten slotte, verwijst naar de vrouwelijke behoefte relaties en communities op te bouwen, mensen bijeen te brengen en overeenkomsten tussen hen te vinden. Bron: Admap
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in