Overslaan en naar de inhoud gaan

Yahoo komt met 'groen' online platform

Yahoo kiest mvo als nieuwste online platform; Op Yahoo Green kunnen consumenten terecht voor een online educatieprogramma over het milieu…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de vooral veel nieuws, milieutips en manieren om persoonlijk een steentje bij te dragen aan een beter milieu.

related partner content for mobile comes here

En vorige maand beloofde Yahoo zelf ook wat te doen aan de CO2-uitstoot; het bedrijf moet een stuk milieuvriendelijker zijn aan het eind van dit jaar.

Yahoo is niet het enige bedrijf dat gegrepen lijkt door het Al Gore-virus. De directies van veel bedrijven hebben opeens veel geld over voor onder andere het terugbrengen van CO2 en proberen de politiek op hun manier te beinvloeden om meer maatregelen te nemen.

Yahoo probeert met dit nieuwe platform met name individuen te pushen om milieuvriendelijker te worden. Yahoo telt in totaal 500 miljoen gebruikers. Op de site kunnen consumenten een test invullen om te zien hoeveel energie ze eigenlijk verbruiken, maar kunnen vervolgens zien de impact is als meer mensen dat zouden doen. Bijvoorbeeld als meer mensen met het openbaar vervoer zouden gaan, recyclebare boodschappentassen zouden gebruiken, autobanden goed op zouden pompen, etcetera.

Yahoo komt ook met een online competitie, waarbij het bedrijf 10 hybride taxi’s (overigens niet van een Japans, maar van een Amerikaans merk) schenkt aan de stad met de meeste Yahoo-gebruikers die zich registreren op Green. De eerste 150.000 geregistreerden ontvangen daarbij een gratis spaarlamp.

Acteur Matt Dillon is gevraagd om mee te werken aan de marketingcampage rondom het online platform.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in