Yahoo komt met 'groen' online platform


Op de site vooral veel nieuws, milieutips en manieren om persoonlijk een steentje bij te dragen aan een beter milieu.
En vorige maand beloofde Yahoo zelf ook wat te doen aan de CO2-uitstoot; het bedrijf moet een stuk milieuvriendelijker zijn aan het eind van dit jaar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSYahoo is niet het enige bedrijf dat gegrepen lijkt door het Al Gore-virus. De directies van veel bedrijven hebben opeens veel geld over voor onder andere het terugbrengen van CO2 en proberen de politiek op hun manier te beinvloeden om meer maatregelen te nemen.
Yahoo probeert met dit nieuwe platform met name individuen te pushen om milieuvriendelijker te worden. Yahoo telt in totaal 500 miljoen gebruikers. Op de site kunnen consumenten een test invullen om te zien hoeveel energie ze eigenlijk verbruiken, maar kunnen vervolgens zien de impact is als meer mensen dat zouden doen. Bijvoorbeeld als meer mensen met het openbaar vervoer zouden gaan, recyclebare boodschappentassen zouden gebruiken, autobanden goed op zouden pompen, etcetera.
Yahoo komt ook met een online competitie, waarbij het bedrijf 10 hybride taxi’s (overigens niet van een Japans, maar van een Amerikaans merk) schenkt aan de stad met de meeste Yahoo-gebruikers die zich registreren op Green. De eerste 150.000 geregistreerden ontvangen daarbij een gratis spaarlamp.
Acteur Matt Dillon is gevraagd om mee te werken aan de marketingcampage rondom het online platform.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid