Overslaan en naar de inhoud gaan

Leapfrogging: de klant als kikker

Uit angst om binnen de kortste keren met een verouderd product opgescheept te zitten, zijn veel consumenten geneigd tot ‘leapfrogging’:…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Innoveren is een befaamde manier om de kooplust van de klant te stimuleren. Maar wat te doen als de klant je fonkelnieuwe vinding aan zich voorbij laat gaan en liever wacht op de volgende innovatie?

related partner content for mobile comes here

Dit ‘kikkergedrag’ is op verschillende manieren te omzeilen. Apple heeft het op een briljante manier gedaan met de iMac: een vormgeving die zo bijzonder is dat elke designfreak er voor valt. En Bang&Olufsen lost het probleem op door de verschillende componenten van zijn steeds geavanceerdere hifi-apparatuur te standaardiseren, waardoor nieuwe elementen probleemloos kunnen worden geïntegreerd in bestaande systemen.

Ook pre-marketing is een goede manier om ‘leapfrogging’ te voorkomen: de consument al lange tijd van te voren lekker maken met het nieuwe product. En dan is er natuurlijk altijd nog de prijs van het product waarmee je een koper over de streep kunt trekken. Ook in dat opzicht heeft Apple het goed begrepen: de Mac mini die in 2005 op de markt werd gebracht is zelfs voor de minder draagkrachtige computerfanaat nog te betalen.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in