Leapfrogging: de klant als kikker


Innoveren is een befaamde manier om de kooplust van de klant te stimuleren. Maar wat te doen als de klant je fonkelnieuwe vinding aan zich voorbij laat gaan en liever wacht op de volgende innovatie?
Dit ‘kikkergedrag’ is op verschillende manieren te omzeilen. Apple heeft het op een briljante manier gedaan met de iMac: een vormgeving die zo bijzonder is dat elke designfreak er voor valt. En Bang&Olufsen lost het probleem op door de verschillende componenten van zijn steeds geavanceerdere hifi-apparatuur te standaardiseren, waardoor nieuwe elementen probleemloos kunnen worden geïntegreerd in bestaande systemen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok pre-marketing is een goede manier om ‘leapfrogging’ te voorkomen: de consument al lange tijd van te voren lekker maken met het nieuwe product. En dan is er natuurlijk altijd nog de prijs van het product waarmee je een koper over de streep kunt trekken. Ook in dat opzicht heeft Apple het goed begrepen: de Mac mini die in 2005 op de markt werd gebracht is zelfs voor de minder draagkrachtige computerfanaat nog te betalen.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid