Reclamemijdend gedrag


Reclamemijdend gedrag is al zo oud als de reclame zelf. Bij de invoering van de dagbladreclame waren er al heel wat mensen die de advertentiepagina’s links lieten liggen. Maar de laatste tijd nemen de zorgen onder tv-zenders en adverteerders toe, want de kijkdichtheid van veel reclameblokken is verontrustend laag. Dus maakt men zich bezorgd over de toekomst van het fenomeen tv-reclame.
Toch moet die bezorgdheid niet worden overdreven. Want tv-kijkers hebben heel begrijpelijke redenen om niet naar tv-reclame te kijken. Vaak doen ze even iets anders: koffie zetten, naar het toilet gaan, in een tijdschrift bladeren of met anderen in de kamer praten. Van regelrechte afkeer van tv-reclame is maar zelden sprake.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEerder is het zo dat mensen niet echt het idee hebben dat ze de reclameblokken moeten bekijken, omdat ze de commercials vaker hebben gezien en de nieuwswaarde beperkt is. Reden te meer voor reclamemakers om met commercials te komen die de kijker iets te vertellen hebben wat voor hem of haar echt interessant is.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid