Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamemijdend gedrag

Dat veel mensen tv-reclame mijden, wordt vaak gezien als een regelrechte bedreiging voor de reclame zelf. Het zegt echter niet zo bar veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reclamemijdend gedrag is al zo oud als de reclame zelf. Bij de invoering van de dagbladreclame waren er al heel wat mensen die de advertentiepagina’s links lieten liggen. Maar de laatste tijd nemen de zorgen onder tv-zenders en adverteerders toe, want de kijkdichtheid van veel reclameblokken is verontrustend laag. Dus maakt men zich bezorgd over de toekomst van het fenomeen tv-reclame.

related partner content for mobile comes here

Toch moet die bezorgdheid niet worden overdreven. Want tv-kijkers hebben heel begrijpelijke redenen om niet naar tv-reclame te kijken. Vaak doen ze even iets anders: koffie zetten, naar het toilet gaan, in een tijdschrift bladeren of met anderen in de kamer praten. Van regelrechte afkeer van tv-reclame is maar zelden sprake.

Eerder is het zo dat mensen niet echt het idee hebben dat ze de reclameblokken moeten bekijken, omdat ze de commercials vaker hebben gezien en de nieuwswaarde beperkt is. Reden te meer voor reclamemakers om met commercials te komen die de kijker iets te vertellen hebben wat voor hem of haar echt interessant is.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in