Overslaan en naar de inhoud gaan

community & social network matrix

Vandaag een goede blog van #When:08:24:00Z" title="#When:08:24:00Z">Marco Derksen over de Peter Morville bouwstenen van het sociale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag een goede blog van :08:24:00Z" title=":08:24:00Z">Marco Derksen over de Peter Morville van het sociale web. Een ander artikel dat ik deze week las was van Karin Stephenson over Dat zijn informele overleg/beslissing structuren binnen organisaties, die belangrijker gaan worden dan de huidige hiërarchische structuren.

related partner content for mobile comes here

Ook dacht ik opeens aan een uitnodiging die mijn bedrijf vorige week verstuurde voor een bijeenkomst aan deelnemers aan een social network van ons. De e mailing werd natuurlijk 's nachts verstuurd, maar al om 8.22 uur verscheen een op al een over deze uitnodiging. Vervolgens gingen hier een aantal onbekenden afspreken om met elkaar naar ons evenement te komen. Een spontaan, gelegenheids sociaal netwerkje dus. (Recent liep ik overigens tegen een site aan , die voor bezoekers aan congressen dit soort spontane acties al faciliteert).

Zonder me te laten afleiden door een virtuele of fysieke scheiding heb ik een matrix gemaakt, met als as, aan de ene kant een informeel en formeel georganiseerd social network, en aan de andere kant een incidenteel en permanent social network. Daarin heb ik een aantal netwerken geplaatst en het valt me op dat er wel heel veel activiteiten plaatsvinden aan de rechterkant van de matrix.

Ik heb deze week een intervisie over deze matrix met mijn mensen, over de eventuele gevolgen voor de stakeholder communicatie, dus suggesties en opmerkingen zijn van harte welkom!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in