bud.tv dood?
Er is onduidelijkheid over de toekomst van het ooit zo groots aangekondige online tv kanaal van Budweiser: bud.tv. Advertising Age schrijft erover in "Is A-B Canning Bud.TV?".
Aanleiding is de opmerking van CEO August Bush IV. Blijkbaar zijn de geschatte kosten van 30-40 miljoen te hoog, ook voor zo'n groot merk in zo'n grote markt. Bud.tv haalt ongeveer 200.000 unique visitors per maand, terwijl de doelstelling 500.000 was. Marketeers ontkennen de quote van Busch en zeggen dat site zeker door gaat.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaGeloven jullie in eigen online tv kanalen, beheerd door merken? Heineken.tv? Unilever.tv (oh help, de hele dag Life & Cooking...)
Vind het zelf wel jammer dat zo'n vernieuwende online propositie mislukt. Zal met name liggen in productiekosten. Blijkbaar kan je online streaming video content alleen winstgevend maken als je het quick & dirty doet. De reguliere TV aanpak, met de daarbij behorende productie kwaliteit, moet je loslaten online.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid