Overslaan en naar de inhoud gaan

B2B 'Decisionmakers' beslissen op basis van WOM

Ruim de helft van de beslissers in de business to business-markt, doet dit op basis van Word of Mouth. Ook wordt op deze manier mening en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ruim de helft van de beslissers in de business to business-markt, doet dit op basis van Word of Mouth. Ook wordt op deze manier mening en visie gedeeld met anderen. Dat blijkt uit onderzoek van de . De vraagstelling betrof werkgerelateerde aankopen door beslissers in de VS.

related partner content for mobile comes here

Na de met 53% meest verkozen tot meest gewenste manier van overtuig(d)en (worden), volgen de ouderwetse salesrep (39%), bijeenkomsten en conferenties (38%), internet (37%) en congres en beurs (37%) op respectabele afstand.

En in welke vorm wensen de heren en dames beslissers dit dan te ondergaan? Face-to-face contact is de absolute en verwachtte nummer één voor maar liefst 75% van de ondervraagden. Telefoon kan nog net, voor 19%. E-mail (3%) levert voor erg weinig mensen 'food for decision', terwijl SMS en chat al helemaal niet serieus genomen worden, met 1 of minder procent.

Technologie en diensten lenen zich het best als inhoud voor deze vorm van marketing. Dus, de B2B-mensen in de technologie en dienstensector, vandaag de stem sparen, morgen los!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in