B2B 'Decisionmakers' beslissen op basis van WOM
Ruim de helft van de beslissers in de business to business-markt, doet dit op basis van Word of Mouth. Ook wordt op deze manier mening en visie gedeeld met anderen. Dat blijkt uit onderzoek van de Keller Fay Group. De vraagstelling betrof werkgerelateerde aankopen door beslissers in de VS.
Na de met 53% meest verkozen tot meest gewenste manier van overtuig(d)en (worden), volgen de ouderwetse salesrep (39%), bijeenkomsten en conferenties (38%), internet (37%) en congres en beurs (37%) op respectabele afstand.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEn in welke vorm wensen de heren en dames beslissers dit dan te ondergaan? Face-to-face contact is de absolute en verwachtte nummer één voor maar liefst 75% van de ondervraagden. Telefoon kan nog net, voor 19%. E-mail (3%) levert voor erg weinig mensen 'food for decision', terwijl SMS en chat al helemaal niet serieus genomen worden, met 1 of minder procent.
Technologie en diensten lenen zich het best als inhoud voor deze vorm van marketing. Dus, de B2B-mensen in de technologie en dienstensector, vandaag de stem sparen, morgen los!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid