Overslaan en naar de inhoud gaan

Spaarbeleg misleidde klanten

De Aegon-dochter Spaarbeleg heeft klanten van het spaarkasproduct Koersplan misleid. Dat stelde de rechtbank in Utrecht gisteren in een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de rechtbank heeft Spaarbeleg bij sommige klanten ten onrechte een overlijdensrisicopremie ingehouden op te beleggen gelden. Spaarbeleg is volgens de rechtbank in de jaren 1989 en 1990 in de fout gegaan. Bij klanten die daarna bij Spaarplan aanklopten, is er wel een grondslag voor het inhouden van de premie.

related partner content for mobile comes here

Mogelijk heeft Spaarbeleg bij die klanten wel te veel premie berekend. Daarover wil de rechter de partijen nog een keer horen. Op dat onderdeel wordt de zaak vooruitgeschoven naar 18 juli.

Volgens de rechtbank is er sprake van misleiding bij klanten die een hogere premie moesten betalen dan Aegon in een folder voorspiegelde. Bij klanten die een gelijke of lagere premie hebben betaald dan in dit informatiemateriaal, is geen sprake van misleiding, aldus de rechtbank (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in