Overslaan en naar de inhoud gaan

Loodzware jubileumuitgave van Shell

Shell bestaat 100 jaar en viert dat onder andere met de uitgave van een maar liefst tien kilo zware wetenschappelijk verantwoorde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In samenwerking met de Universiteit Utrecht werkt uitgeverij Boom aan, naar eigen zeggen, een mammoetproject. De uitgeverij heeft onder meer bedrijfsgeschiedenissen uitgebracht van de NS, VNU en de Rabobank. Maar deze jubileumuitgave van Shell moet eruit springen. De oplage van 75 duizend stuks is veel groter dan de paar duizend exemplaren die er normaal van de persen rollen. Het is dan ook een miljoenenopdracht voor de uitgever.

related partner content for mobile comes here

Behalve de oplage is ook de omvang gigantisch. Er komen vier boeken die verpakt worden in een cassette. Bij elkaar gaat het pakket meer dan 10 kilo wegen. Er zijn zeventig vrachtwagens nodig om alle boeken te vervoeren.

De bedrijfsgeschiedenis van Shell wordt een wetenschappelijk verantwoorde uitgave. Het boek behandelt alles vanaf de oprichting van Shell tot nu toe. Ook de recente problemen rond de afgeboekte oliereserves staan erin. Shell financiert het project, maar heeft geen bemoeienis met de tekst, aldus de uitgever.

De geïllustreerde boeken worden het visitekaartje van het olieconcern. Ze zijn bedoeld voor gepensioneerden, werknemers en relaties van Shell. Ook komen er vanaf 7 juli enkele exemplaren in ad 145 euro in de de winkel. De megaboeken zijn tweetalig en zijn ook te koop in de VS en Groot-Brittannië. (Het Financieele Dagblad)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in