Overslaan en naar de inhoud gaan

JWT Amsterdam is het enige echt eerlijke reclamebureau

JWT Amsterdam veranderde de naam in J. Walter Thompson Amsterdam en doneerde alle JWT-kantoorartikelen aan Jan Willemsen Theaterprodukties…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

door Erwin Wijman

related partner content for mobile comes here

‘Goedendag. Wij zijn van een reclamebureau, wij heetten vroeger ook JWT en we hebben duizenden spullen. Bekertjes, mappen, USB-sticks... die hebben wij nu over en willen we graag aan u overhandigen.’

-‘En die zijn allemaal voor mij? U bent geweldig.’

JWT Amsterdam wijzigde zijn naam per 1 oktober in J. Walter Thompson Amsterdam en heeft dankzij de bijbehorende rebranding dus heel veel JWT-kantoorartikelen over. Het bureau wil naar eigen zeggen graag ‘purposeful’ bezig zijn en dus iets betekenen voor anderen. JWT kwam erachter dat Jan Willemsen Theaterprodukties in Amsterdam de kantoorspullen goed kan gebruiken. Het theaterbedrijf was ook wel toe aan een nieuwe huisstijl.

Directeur Jan Willemsen is dan ook erg in zijn nopjes, zoals je kunt zien op de tweeminutenfilm die JWT maakte over de overhandiging van de dozen vol JWT-spullen:

Jan Willemsen krijgt naast de bekers en mappen ook nog enveloppen, contractpapieren, pennen en potloden, allemaal met zijn naam erop: JWT.

De vraag dringt zich natuurlijk op: is een Marktplaats-huisstijl wel bruikbaar? Doet een afgedankt tweedehandsje hetzelfde voor je bedrijf als een huisstijl die op jouw leest is geschoeid?

Waarbij de tweede vraag daar overheen buitelt: moet je als reclamebureau wel zo openlijk en uitdrukkelijk uitventen dat jij gebruikte ideeën op de plank hebt liggen die je met droge ogen aan nieuwe klanten aanbiedt? Of waarmee je zelfs nieuwe klanten werft?

Iedereen in dit vak weet dat die dingen zo gaan.

Iedereen in dit vak weet dat er dagelijks op een reclamebureau een hoop dingen gebeuren waarover niemand, echt niemand een filmpje in HD-kwaliteit op Vimeo knalt.

Maar je kunt deze vragen beter beantwoorden door J. Walter Thompson Amsterdam de lof toe te zwaaien die het verdient. Zo eerlijk en open zijn slechts weinig bureaus.

Meer op de van Erwin Wijman.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in