Overslaan en naar de inhoud gaan

TBWA en RAB Radio breiden campagne verder uit

Na de inzet van de eerste flight is de awareness campagne voor succesvol adverteren op radio uitgebreid. Het inzetten…
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na de inzet van de eerste flight is de awareness campagne voor succesvol adverteren op radio uitgebreid. Het inzetten van radio als reclame medium kan tot overdonderend succes leiden. De RAB (Radio Advies Bureau) campagne werd ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Soundcircus. Hierin worden in korte interviews ondernemers gevraagd over de gevolgen van het inzetten van radioreclame. Al snel wordt op pijnlijke wijze duidelijk waar succesvolle radioreclame toe kan leiden. De campagne richt zich dan ook op de vraag: Is uw bedrijf wel voorbereid op het effect van radioreclame?

Gerelateerd

Gerelateerd

De campagne  is uiteraard gericht op adverteerders en hun media en communicatie adviseurs. Deze doelgroep wordt opgeroepen op de website ‘meermetradio.nl’ een test in te vullen of zij wél voorbereid zijn op het succes van radioreclame. Via een aantal korte vragen wordt er een (semi) persoonlijk advies gegeven.

De campagne is uitgerold via alle deelnemende RAB radiozenders en via banners. Uit een effectiviteitsonderzoek blijkt dat de verschillende radio commercials bovengemiddeld scoren op awareness en boodschap-overdracht en de test is inmiddels al bijna 2000 keer compleet ingevuld.

Credits

Verantwoordelijk bij RAB (Radio Advies Bureau): Liedewij Hentenaar, Irma Treur

Bureau: TBWA\NEBOKO

Productie Radio commercials: Soundcircus

Productie Banners: Basisidee


Luister hier de radiocommercials:

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Gerelateerd

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in