Golden Box voor senioren


Volgens initiatiefnemer Gerard Gielen van McNess is deze box ‘het ideale medium voor rechtstreeks en intensief contact met de kern van de enige doelgroep in volle groei: de actieve senioren van 50 tot 65 jaar’.
In België is de gratis Golden Box al langer op de markt en vindt daar aftrek, volgens Gielen. De doos bevat uiteraard productmonsters, brochures en aanbiedingen. 75.000 actieve senioren in Nederland en 75.000 in België uit de doelgroep moeten de Golden Box persoonlijk ontvangen ‘op een geschikt moment om interesse te wekken en reactie op te roepen’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de praktijk wordt de doos vooral aan reislustige senioren uitgereikt. Op de terugweg van hun reis krijgen ze hem, volgens Gielen. Hij is dus niet opvraagbaar. De doos bevat een vragenlijst en antwoordkaart. De respons wordt gestimuleerd met prijzen die uiteenlopen van een reis naar Ierland tot het gratis laten opmaken van een testament. Alle respondenten ontvangen vervolgens extra productinformatie per post, e-mail en eventueel telefoon.
McNess is sedert 1992 dienstverlener op het gebied van mediaservices, marketingservices en internetservices. In België nemen bedrijven als Axa Verzekeringen, Lotus, Amnesty International en Masterfoods deel aan de Golden Box. In Nederland onderhandelt Gielen nog met partners, waaronder Giant, Robeco, Bilderberg Hotels, NS en de Efteling. Gielen: ‘We zijn ook nog pas een maand actief in Nederland.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid