Overslaan en naar de inhoud gaan

Goed doen en goed verdienen gaan samen

Corporate Citizenship hoeft niet te blijven steken in louter liefdadigheid. Sterker nog: winstgevendheid en sociaal engagement hangen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Daimler-baas Matthias Kleinert levert Corporate Citizenship zijn bedrijf een klassieke win-win-situatie op. Door een bijdrage te leveren aan de bestrijding van armoede en ziekte en aan de verbetering van interculturele verhoudingen stijgt niet alleen het aanzien maar ook de winst van zijn onderneming. Daarom doet Daimler ook mee aan het Global Compact initiatief van VN-secretaris Kofi Annan, een verbond tussen politiek en bedrijfsleven dat erop gericht is de globalisering een menselijk gezicht te geven.

related partner content for mobile comes here

Wereldwijd zijn er inmiddels talloze van dit soort initiatieven en dito bedrijven die zich inspannen om een Good Corporate Citizen te zijn. Daaronder bevinden zich giganten als McDonald’s en Exxon, maar ook middelgrote en kleinere ondernemingen. Een goede raad voor iedereen die hun voorbeeld wil volgen: engagement moet aansluiten bij de identiteit van het bedrijf. Dat kan bijvoorbeeld door de specifieke know how binnen de onderneming in te zetten voor het oplossen van ecologische of sociale kwesties, maar ook door in het kader van Corporate Citizenship een aandachtsgebied te kiezen dat sterk regionaal of lokaal bepaald is. Dat laatste kan met name voor middelgrote bedrijven een goede insteek zijn.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in