Goed doen en goed verdienen gaan samen


Volgens Daimler-baas Matthias Kleinert levert Corporate Citizenship zijn bedrijf een klassieke win-win-situatie op. Door een bijdrage te leveren aan de bestrijding van armoede en ziekte en aan de verbetering van interculturele verhoudingen stijgt niet alleen het aanzien maar ook de winst van zijn onderneming. Daarom doet Daimler ook mee aan het Global Compact initiatief van VN-secretaris Kofi Annan, een verbond tussen politiek en bedrijfsleven dat erop gericht is de globalisering een menselijk gezicht te geven.
Wereldwijd zijn er inmiddels talloze van dit soort initiatieven en dito bedrijven die zich inspannen om een Good Corporate Citizen te zijn. Daaronder bevinden zich giganten als McDonald’s en Exxon, maar ook middelgrote en kleinere ondernemingen. Een goede raad voor iedereen die hun voorbeeld wil volgen: engagement moet aansluiten bij de identiteit van het bedrijf. Dat kan bijvoorbeeld door de specifieke know how binnen de onderneming in te zetten voor het oplossen van ecologische of sociale kwesties, maar ook door in het kader van Corporate Citizenship een aandachtsgebied te kiezen dat sterk regionaal of lokaal bepaald is. Dat laatste kan met name voor middelgrote bedrijven een goede insteek zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid