Online advertentiemarkt groeit
De drie grootste online advertentiemarkten in Europa zijn Engeland, Frankrijk en Duitsland en dat zal over vijf jaar nog zo zijn, voorspelt Forrester. Samen nemen zij tegen die tijd 900 miljoen van de markt voor hun rekening. De nummers vier en vijf, Italië en Zweden zijn dan goed voor zo’n 200 miljoen euro. De overige 12 Europese landen nemen in 2008 15% van de markt voor hun rekening. Landen als Griekenland en Ierland moeten de groei die de volwassen markten al in 1999 en 2000 doormaakten, nog beleven.
De groei van online marketing wordt gedreven door de groei van tools als zoekmachines en e-mail. Aangezien die ook snel groeien, nemen zijn de advertentiemarkt in hun vaart mee. De moeite die uitgevers, portals en brancheverenigingen als de IAB hebben gedaan om adverteerders en media-inkopers de voordelen van online adverteren uit te leggen, begint ook zijn vruchten af te werpen. Bovendien zijn er standaard advertentieformaten ingevoerd en is de effectiviteitsmeting vereenvoudigd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid