Overslaan en naar de inhoud gaan

Online advertentiemarkt groeit

De Europese online advertentiemarkt zal de komende vijf jaar 12% groeien tot bijna 1,4 miljard euro. Volgend jaar bedraagt de groei…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De drie grootste online advertentiemarkten in Europa zijn Engeland, Frankrijk en Duitsland en dat zal over vijf jaar nog zo zijn, voorspelt Forrester. Samen nemen zij tegen die tijd 900 miljoen van de markt voor hun rekening. De nummers vier en vijf, Italië en Zweden zijn dan goed voor zo’n 200 miljoen euro. De overige 12 Europese landen nemen in 2008 15% van de markt voor hun rekening. Landen als Griekenland en Ierland moeten de groei die de volwassen markten al in 1999 en 2000 doormaakten, nog beleven.

related partner content for mobile comes here

De groei van online marketing wordt gedreven door de groei van tools als zoekmachines en e-mail. Aangezien die ook snel groeien, nemen zijn de advertentiemarkt in hun vaart mee. De moeite die uitgevers, portals en brancheverenigingen als de IAB hebben gedaan om adverteerders en media-inkopers de voordelen van online adverteren uit te leggen, begint ook zijn vruchten af te werpen. Bovendien zijn er standaard advertentieformaten ingevoerd en is de effectiviteitsmeting vereenvoudigd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in