Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet supermarkten blijft dalen

De prijzenslag blijft de supermarkten geld kosten. Zij lopen per week 18 miljoen euro aan omzet mis door de lage prijzen, zo laat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week becijferde GfK het omzetverlies nog op 10 miljoen euro per week.
Mede door de recente prijsverlagingen in de zuivel lag de omzet van de afgelopen week 2 procent lager dan in dezelfde week vorig jaar. De weken daarvoor lag de omzet nog ongeveer op hetzelfde niveau als in diezelfde weken vorig jaar. Normaal gesproken groeit de omzet wekelijks 2 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.

related partner content for mobile comes here

Er komen wel meer klanten dan een jaar geleden. GfK telde vorige week 23.905 miljoen kassabonnen, bijna 7 procent meer dan een jaar eerder. De klanten geven evenwel per bezoek nu gemiddeld minder uit. De waarde van de kassabon daalde van gemiddeld 20,56 euro in 2002, naar 18,88 euro nu, ruim 8 procent minder.

Albert Heijn, de aanstichter van de prijzenslag, heeft zijn klantenkring terug op het niveau van voor alle commotie over de bonus voor topman Moberg. De goedkope discounters zien hun marktaandeel weer aantrekken.

Supermarktconcern Laurus (Super De Boer, Konmar, Edah) maakte gisteren bekend een deel van het assortiment drop van Venco buiten de deur te zetten. Venco-eigenaar RBV Leaf weigert om een lagere prijs in rekening te brengen en denkt dat Laurus nu deze maatregel treft. Laurus ontkent en beweert dat de artikelen uit het assortiment zijn gehaald als normaal onderdeel van onderhandelingen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in