Omzet supermarkten blijft dalen


Vorige week becijferde GfK het omzetverlies nog op 10 miljoen euro per week.
Mede door de recente prijsverlagingen in de zuivel lag de omzet van de afgelopen week 2 procent lager dan in dezelfde week vorig jaar. De weken daarvoor lag de omzet nog ongeveer op hetzelfde niveau als in diezelfde weken vorig jaar. Normaal gesproken groeit de omzet wekelijks 2 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.
Er komen wel meer klanten dan een jaar geleden. GfK telde vorige week 23.905 miljoen kassabonnen, bijna 7 procent meer dan een jaar eerder. De klanten geven evenwel per bezoek nu gemiddeld minder uit. De waarde van de kassabon daalde van gemiddeld 20,56 euro in 2002, naar 18,88 euro nu, ruim 8 procent minder.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAlbert Heijn, de aanstichter van de prijzenslag, heeft zijn klantenkring terug op het niveau van voor alle commotie over de bonus voor topman Moberg. De goedkope discounters zien hun marktaandeel weer aantrekken.
Supermarktconcern Laurus (Super De Boer, Konmar, Edah) maakte gisteren bekend een deel van het assortiment drop van Venco buiten de deur te zetten. Venco-eigenaar RBV Leaf weigert om een lagere prijs in rekening te brengen en denkt dat Laurus nu deze maatregel treft. Laurus ontkent en beweert dat de artikelen uit het assortiment zijn gehaald als normaal onderdeel van onderhandelingen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid