Overslaan en naar de inhoud gaan

NIGZ Donorvoorlichting wil nieuw communicatiebeleid

NIGZ Donorvoorlichting wil de komende jaren de bekendheid rondom orgaandonatie vergroten. Dit zal gebeuren aan de hand van een strategisch…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al enige jaren is het aantal Nederlanders dat geregistreerd staat als orgaandonor stabiel: ongeveer een kwart van de volwassen Nederlanders vanaf 18 jaar is beschikbaar als orgaandonor. Een groei van het aantal donoren (er is nog altijd een groot tekort) kan alleen worden bereikt als de communicatie rondom orgaandonatie wordt gecentraliseerd, geïntensiveerd en continu wordt uitgevoerd, in combinatie met een doorlopende maatschappelijke discussie rond de ethische aspecten van orgaandonatie. Om die discussie op gecontroleerde wijze te laten losbarsten, moest eerst een strategisch communicatiebeleid ontwikkeld worden. Dit plan, met een perspectief tot 2006, plaatst de verschillende issues rondom deze gevoelige thematiek op de maatschappelijke agenda en regisseert de beeldvorming.
PPCS Communicatie ingeschakeld voor de ontwikkeling van een meerjarige communcatiestrategie, die uiteindelijke moet leiden tot een structurele verhoging van het aantal donoren.

related partner content for mobile comes here

Sinds 1 januari dit jaar zijn de Stichting Donorvoorlichting en het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ) gefuseerd. SDV is binnen het NIGZ verdergegaan onder de naam .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in