NIGZ Donorvoorlichting wil nieuw communicatiebeleid


Al enige jaren is het aantal Nederlanders dat geregistreerd staat als orgaandonor stabiel: ongeveer een kwart van de volwassen Nederlanders vanaf 18 jaar is beschikbaar als orgaandonor. Een groei van het aantal donoren (er is nog altijd een groot tekort) kan alleen worden bereikt als de communicatie rondom orgaandonatie wordt gecentraliseerd, geïntensiveerd en continu wordt uitgevoerd, in combinatie met een doorlopende maatschappelijke discussie rond de ethische aspecten van orgaandonatie. Om die discussie op gecontroleerde wijze te laten losbarsten, moest eerst een strategisch communicatiebeleid ontwikkeld worden. Dit plan, met een perspectief tot 2006, plaatst de verschillende issues rondom deze gevoelige thematiek op de maatschappelijke agenda en regisseert de beeldvorming.
PPCS Communicatie ingeschakeld voor de ontwikkeling van een meerjarige communcatiestrategie, die uiteindelijke moet leiden tot een structurele verhoging van het aantal donoren.
Sinds 1 januari dit jaar zijn de Stichting Donorvoorlichting en het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ) gefuseerd. SDV is binnen het NIGZ verdergegaan onder de naam NIGZ Donorvoorlichting.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid