Body Shop moet veranderen
Bij vier tankstations van BP (nabij Huizen, Hoorn, Landsmeer en Delft) is een proef van start gegaan om te kijken of de verkoop van cosmetica in een 'vreemde' omgeving bevalt.
‘Zij kwamen naar ons toe’, vertelt Jan Oosterwijk, directeur van de Body Shop Benelux. ‘Ze hebben het gevoel dat tanken vooral een zaak van mannen is. Dat hopen ze met onze producten te veranderen.’De Body Shop werkt volgens Oosterwijk aan nog meer 'verrassende combinaties' om producten aan de mens te brengen. Er zijn ook gesprekken met Albert Heijn om producten in de supermarkten te verkopen. Het is onderdeel van een nieuwe aanpak. Volgend jaar wil de keten veel 'nieuwe en innoverende producten' op de markt brengen. Daarbij is het de bedoeling om van steeds meer ingrediënten de biologische variant te gaan gebruiken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagIn een interview met NRC Handelsblad gaf Oosterwijk vorige week toe dat de omzet van de Body Shop in Nederland al drie jaar rond de 27 miljoen euro ligt. Schokkender is dat de formule ook sterk afgeweken is van zijn oorspronkelijke uitgangspunten: producten gebaseerd op natuurlijke grondstoffen en eerlijke handel. Oosterwijk zegt in de NRC dat van de 800 producten die een Body Shop verkoopt er zeker 375 niet aan die randvoorwaarden voldoen. Hij wil dat aantal ophogen, maar nog belangrijker lijkt dat er meer verkocht moet worden. Het rendement als percentage van de omzet ligt nu op twee procent en dat moet zeker naar vier tot zes procent. Oosterwijk zoekt daarom net als ‘grootste concurrent’ Rituals naar shop-in-shop-achtige constructies. Ook moet het assortiment gelikter, zegt Oosterwijk. ‘De geur van charitas moet er af’, zegt hij.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid