Overslaan en naar de inhoud gaan

Spar gaat weer adverteren in Nederland

Vanaf deze week start Spar Nederland met een tv en radio-campagne om de kernwaarden te benadrukken: service, vriendelijk, vers, dichtbij en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Spar bestaat nog wel voor de Nederlander, maar vooral in het buitenland. In Nederland zijn er nog steeds zo’n 320 Sparwinkels, maar die zijn grotendeels onbekend. Spar is vooral bekend uit het buitenland en het merk wordt door de consument als oubollig beoordeeld. Dus er moet wat veranderen wil de buurtsupermarkt overleven.
Spar heeft samen met het marketing- en communicatiebureau Kega Groep uit Sassenheim de nieuwe campagne ontwikkeld. Spar wil niet de goedkoopste zijn, zoals alle andere supermarkten op dit moment in Nederland, want dat heeft geen zin. De buurtsupermarkt komt ook steevast als duurste uit de bus bij alle prijsvergelijkingen. Toch zal de tv-campagne een tag-on bevatten waarin de prijsaanbiedingen gemeld worden. Het mediabureau van Spar is Kobalt.

related partner content for mobile comes here

Spar heeft wereldwijd 18.000 vestigingen in 31 landen met een omzet van 26 miljard euro. Spar is opgericht door Adriaan van Well in 1932. Samen met 16 van zijn afnemers besloten zij onder het motto ‘Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig’ tot een nauwere samenwerking. Deze samenwerking vond zijn grondslag in centraal inkopen, gezamenlijke reclame, embleemvoering en frequent overleg. Binnen deze samenwerking behielden de afnemers de zelfstandigheid. De destijds unieke vorm van vrijwillig samenwerken werd gevat onder de noemer ‘vrijwillig filiaalbedrijf’. Inmiddels is de Spar-formule aangesloten bij de Sperwer-groep.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in